söndag 24 juni 2012

Presentkorgar

Har gjort några korgar till lilltjejens dagisfröknar.
Hon slutar på dagis och börjar förskolan till hösten.
Ska bli sååå spännande säger hon.



Har använt papper från Bildmålarna.
Picnic/Butterflies,  Picnic/Lots of flowers,
Flowers of spring/My roses,  Flowers of spring/Birdsong
Kanten jag har stansat i är akvarellpapper.
Chalkat med Distress Ink / vintage photo



Har fyllt korgarna med detta. 
Köpte söta små glasburkar som fylldes med kryddsalt
Texten har jag skrivit av från förpackningen.

Lilla tjejen har valt chokladen :))



På varje korg sitter en charms med något som fröknarna gillar

Mette gillar kaffe 
Carro har ofta klänning/kjol 
Pernilla gillar djur 
Marie gillar The
(Frågade lilltjejen om vad fröknarna gillar och detta är vad hon berättade för mej)









Baksidan av korgarna har en text från Skogstokiga

Texten är stämplad med Distress Ink och sedan embossad med
ett pulver som heter shimmer/ klart med glitter i.








På undersidan av korgarna sitter min personliga stämpel
köpt hos RoxStamps

Lilltjejen har skrivit i sitt namn själv.



Kort till korgarna blev det oxå och de har lilltjejen gjort
alldeles själv



Insidorna är likadana i alla korten.




 


19 kommentarer:

Anna sa...

Åh så söta små korgar. Det blir de garanterat glada för. Roligt att din dotter gjort egna kort till, och tänkt till med charmsen det blir så personligt då.

Kram Anna

vivis-pyssel sa...

Så jättefina söta små korgar. Helt underbara att titta på så här på bild. Så dom måste vara ännu mer underbara i verkligheten.
Roligt att lilltjejen gjort egna kort till.

Kram Vivi

Kicki sa...

Awww, så fina!! Så kul att få en personlig prägel på var och en, fröknarna blir nog jätteglada!
Hoppas du & tösen får ett underbart sommarlov med mycket scrappande! ;)

Kram Kicki

onkis sa...

Va duktiga ni har varit tillsammans,
fröknarna kommer att bli jätteglada.
Kramiz!

Maritha sa...

MEEEEEN så himla fint!! jag hade blivit sååå glad om jag fått det av nån liten stjärna som slutat på min förskola....=) Underbar present

Kramen

Malatezta sa...

Vilka söta korgar och kort! Fröknarna blir garanterat jätte glada!

Evas Pyssel sa...

Vilka jättesöta korgar. Och vilken underbar present !!
Kram Eva

Anna sa...

Så fina saker du och flickan har gjort. Fin stämpel med handgjort.
Kram

Susy sa...

Vilka underbart fina presenter!
Vilket minne!

KRAM SUSY

Unknown sa...

Åh vilka fina korgar. Vilket jobb du lagt ner. Skulle bli jätteglad för en sån (om nån av mina förskolebarn skulle få för sig :) ) Vad är det för fin die du har runt din personliga stämpel?

Kram sandrus

KatarinaR sa...

Så fina saker ni har gjort!
Korgarna skulle göra vem som helst glad och korten är såå söta.

Päivi sa...

Dessa korgar är verkligen underbara! Och som pricken på i:et är verkligen din dotters egna kort. Verkligen underbara dessa kort! Vad glada fröknarna ska ha blivit!

Ha det bäst! Kram

Majsan sa...

Men jisses så fina korgar, så snyggt dekorerade, oj vad dom kommer att bli glada :)
Och korten är ju så fina :)

KRAM MAJSAN

pojjo sa...

Vilka super fina presenter... jag håller tummarna hårt att jag vinner den fina korgen här nere *ler*

Attis sa...

Dina korgar är så söööta och välarbetade, klart att dom kommer att bli överaskade vem hade inte blivit det! Och jag säger sådan mor sådan dotter vilka härliga kort hon gjort.
Kram Atti.

Ps va kul att Du vill följa min blogg Tusen Tack.

Anonym sa...

Åh så fina! Ska spara på mig idéen till nästa sommaravslutning. Tack för inspirationen.Alltid lika kul att kika in här!

Rozzan sa...

Helt underbara korgar! Dom kommer att bli sååå glada:-)

Så kul att pyssla tillsammans med dottern,,:-)

Kramiz

SusanLotus sa...

Så fina korgar! Och fina kort din dotter fixat. :)

Ha en kreativ vecka! Kram

Lisa-olsi sa...

Perfekta presenter.
Jättefina korgar och
gulligt kort av Linda.
Kram