lördag 3 november 2012

Dags för en Tävling hos....

.....Pyssel & Plock.
Kila in HÄR för att läsa reglerna

Såhär blev mitt bidrag.



200g akvarellpapper till basen och sedan rosa CS  och 
ett vitt papper med silverglittrigt mönster som jag stansade ena hörnet på.

En liten bit rosa papper som jag stansade lite i kanten.

En Tilda målade jag med Distresser och stansade lite där oxå.
Satte även endel rhinestones upp och nertill.

Har chalkat lite här och där.



Lite olika blommor i ena övre hörnet




Texten stämplade jag med distress ink och sedan embossat med
shimmer, ( klart pulver med glitter i )
Hängde texten i en charmsgalge och fäste lite i en båge.



Ett silvrigt band som jag satt ett rosa hjärtformat band på och
lät det sluta lite utanför kortet.



I den vita blomman i ena nedre hörnet har jag fäst en pärlhatt
som jag har plattat till och sedan satt en rosa rhinestone på.



Som vanligt har jag även gjort nåt åt insidan oxå.



12 kommentarer:

Unknown sa...

Vilket fint kort. Kul med julkort i icke traditions färger.

Evas Pyssel sa...

Jättegulligt kort. Fint med dekorerat på insidan också.
Ha en skön helg önskar Eva

Annelie sa...

Ett jättefint julkort, kul med otraditionella :)
Kram Annelie

Rozzan sa...

Så gulligt julkort!! Kul med lite annorlunda färger:-) Många små dekorationer också, gillar starkt god jul-banderollen på galgen.
Ha en fin kväll
Kramiz

UlrikaT sa...

Vilket underbart julkort! Så kul att få se att man kan använda otraditionella färger till jul.
Kram/
Ulrika

Angelica sa...

Snyggt!!!
Nu vet jag vad jag ska göra med pärlhattar:)
Att hänga texten på galge är ju jättefint.
Ha det gott!

Veronica sa...

Vilket mysigt kort, snyggt med texten på galgen.

Sonia sa...

Gorgeous card dearest:) I like unusual Christmas colors:)
Lovely image:)
Big hug,
Sonia

Anna sa...

Superfint kort!! Jättefint dekorerat, härligt med det utstansade. Gillar verkligen banderollen med julhälsningen.

Du har gjort mycket fint sen jag var inne här sist.

Kram Anna

Maritha sa...

Meeeen åhhh så himla fint!!! =)

Kramen

stickochpysseltokig.blogg.se sa...

Men du så snyggt. Blommorna har du satt så snyggt och texten var tufft på galjen. kram

Nelle sa...

WOW så läckert kort! Älskar idén med att sätta en banderoll på galgen, det måste jag prova :)


Kul att du vill vara med i tävlingen och LYCKA TILL!

Kram Nelle