måndag 25 juli 2011

Har gjort ett julkort till.....


Man ska göra ett Julkort i traditionella julfärger

Jag har använt en enfärgad julgrön cardstock som bas
Sedan har jag använt mej av
Maja Design / Lantliv, Jordgubbar o Glass
Har använt mej av båda sidorna.

Skar till två bitar och av den ena skar jag en ram och fäste över den andra.
Om jag inte minns fel så har jag fått tomten av onkis.
Tomten klistrade jag fast på grön cardstock
 och sedan på 3d-kuddar

Stansade ut lite grankvistar med Marta Stewart stans.
Satte dem lite inunder Tomten klistrade fast
lite röda halvpärlor och glittrade lite.

Satt en charmsängel i en kedja och fäste med två röda brads.
Ett silverhörn i det andra hörnet.

Längst ner ett hjärtband med en " slider buckles"




några detaljbilder





Kramisar Snojbi

8 kommentarer:

onkis sa...

Detta är ett julkort som jag gillar,
va snyggt du har satt grankvistarna på sidan av tomten.
Ha en toppen bra dag!
Kram.

Ulrica sa...

Vilket härligt julkort

onkis sa...

Hejsan!

Du har något att hämta på min blogg :)
Ha en härlig dag!
Kram.

Lisa-olsi sa...

Ett jättefint julkort
men fina detaljer.
Lycka till!

Nina sa...

Wow såå fint, gillar detta massor. Kram Nina

pojjo sa...

Jätte snyggt julkort i juli ;D

Lene sa...

Så snyggt kort, jag gillar verkligen dessa gamla fina bilder!
Kram lene

Katja/MezzaNotte sa...

snyggt julkort!! även om jag är allegisk mot tomtar- prosit...hahaha...