lördag 21 maj 2011

Julkort nr 2

Nick har en julkortsutmaning på Scrapbutikens blogg
som jag har hoppat på och hoppas att jag ska fixa alla korten i utmaningen.

Denna gången var temat peppakaka

Passade på att prova min nya "tårtpappers"dies.

Hittade en restbit av ett papper som var randigt
och det klippte jag isär och sedan flätade jag ihop det.

Stansade ut några "pepperkakor"

God Jul skylten har jag embossat texten och lite i kanterna .
Pärlorna är Pearl Maker.
Har även använt den på de stora pepparkakorna.

Satte dit en kanelstång där jag limmat på några nejlikor.

Har även dekorerat insidan vilket jag är ganska dålig på att göra.

Så här blev mitt kort







Kramisar snojbi

12 kommentarer:

Nina sa...

Så fint, gillar det massor. Ha en bra dag. Kram Nina

onkis sa...

Mums va gott med pepparkakor :)
Jättefint julkort.
Ha en bra dag!

Kattiz sa...

Kanonfint julkort! Kul att sätta på en kanelståbg också, gissar att ditt kort luktar ganska gott och juligt ;)

Lisa-olsi sa...

Ett "gott" julkort,
dom är så söta de
stora pepparkaksgubbarna.
Ha en trevlig helg.

Anneli sa...

Vilket underbart julkort. Så söta pepparkakor...

Lena sa...

Jättefint julkort du har gjort. Den diesen är verkligen fin. Duktigt av dig att hitta inspiration till julkort nu. Kram Lena

Annelie sa...

Vilket mysigt julkort, så söta pepparkakor!

pojjo sa...

Ett härligt julkort
Så söta pepparkakor...

Katja/MezzaNotte sa...

Jätte gulligt... Bakig och julig känsla!!

Ha en fin dag!

Outi sa...

Åh så gulligt! Supersöta pepparkakor!!!

Kram, Outi

Paula sa...

Åh va fint! Verkligen härligt :-)

Lilla Pyssel Inger sa...

Vilket gulligt julkort gillade verkligen dom jätte söta och gulliga pepparkakorna:)

Önskar dig en jättetrevlig måndag och vecka:)

Kramar från Lilla Inger:)